U bevindt zich op:Ondernemers /Geld / E-facturen voor de gemeente

E-facturen naar de gemeente sturen

Voor een vlotte betaling van facturen, vragen wij u deze digitaal en volledig aan te leveren. Een e-factuur is een digitaal (XML-)bestand met een vaste structuur. Een e-factuur is vanuit het ene geautomatiseerde systeem elektronisch te verwerken in het andere systeem. Een e-mail met PDF-factuur als bijlage is geen e-factuur.

Overstappen op e-factureren

E-factureren is mogelijk voor alle leveranciers. Het maakt niet uit of u vaak of incidenteel facturen stuurt, met of zonder administratief systeem werkt. U kunt op 3 manieren e-facturen aanleveren:

  1. via een directe koppeling tussen uw administratief systeem en TIE Kinetix
  2. via het Simpler Invoicing netwerk
  3. maak een account aan op het portaal van TIE Kinetix

E-facturatie provider TIE Kinetix kan u adviseren welke methode het best bij u past. U neemt contact op via onboarding@tiekinetix.com.

Factuureisen gemeente

Facturen moeten voorzien zijn van:

  • uw IBAN rekeningnummer
  • het factuuradres: Gemeente Tilburg, Spoorlaan 181, 5038 CB Tilburg
  • de naam van uw opdrachtgever binnen de gemeente
  • ons inkoopordernummer
  • een recente factuurdatum (niet ouder dan 5 dagen)

Let ook op de aanvullende factuureisen van de www.belastingdienst.nl. Als één van de gegevens ontbreekt, kan uw factuur geweigerd of geretourneerd worden. U herstelt de factuur en stuurt deze opnieuw in.

Betaling van uw factuur

Als de factuur aan de voorwaarden voldoet, vindt betaling plaats binnen 30 dagen na ontvangstdatum van de factuur.

PDF factuur

Wilt u toch liever facturen als PDF-bestand versturen? E-mail uw factuur dan naar facturen@tilburg.nl.

Meer informatie

Lees meer op de website van TIE Kinetix of stel uw vraag per e-mail via onboarding@tiekinetix.com. Vragen over uw factuur aan de gemeente kunt u stellen via crediteurenbeheer@tilburg.nl