Wijzigingen doorgeven bijstandsuitkering

Met een bijstandsuitkering moet u alle veranderingen in uw financiële, persoonlijke of woonsituatie doorgeven aan de gemeente. Bijvoorbeeld als u gaat samenwonen, (gratis) op de kinderen van de buurvrouw past, vrijwilligerswerk gaat doen of als uw zus tijdelijk bij u komt wonen. Dat noemen we de informatieplicht. Geef wijzigingen door met uw inkomstenverklaring of wijzigingsformulier.

Inkomstenverklaring

Heeft u een wisselend inkomen dan moet u iedere maand een inkomstenverklaring inleveren. Daarmee wordt berekend welk bedrag de gemeente moet overmaken. Gebruik de inkomstenverklaring voor het doorgeven van alle wijzigingen.

  • De inkomstenverklaring wordt iedere maand thuisgestuurd.
  • Op de verklaring staat een uiterste inleverdatum. Te laat inleveren betekent dat de gemeente uw uitkering niet kan overmaken.
  • Inleveren kan bij de balie of brievenbus van Werk & Inkomen (Burgemeester Brokxlaan 1680). Vraag bij de balie om een afgiftebewijs
  • Geen inkomstenverklaring ontvangen? Ga naar de balie Werk & Inkomen en vul ter plekke een vervangende inkomstenverklaring in.

Wijzigingsformulier

Hoeft u niet iedere maand een inkomstenverklaring in te vullen? Dan heeft u een wijzigingsformulier ontvangen voor het doorgeven van wijzigingen. Zodra u het wijzigingsformulier gebruikt, krijgt u automatisch een nieuwe thuisgestuurd.

Vragen over het doorgeven van wijzigingen

Twijfelt u of u iets wel of niet moet doorgeven? Voorkom problemen en geef bij twijfel altijd informatie door aan de gemeente. Bel voor advies de afdeling Werk & Inkomen. 

Balie Werk & Inkomen

U kunt bij de balie Werk & Inkomen (Burgmeester Brokxlaan 1680) uw inkomstenverklaring of wijzigingsformulier persoonlijk afgeven.

Openingstijden balie Werk & Inkomen

DagTijden
Maandag08:30 - 17:00 uur
Dinsdag08:30 - 17:00 uur
Woensdag08:30 - 17:00 uur
Donderdag08:30 - 17:00 uur
Vrijdag

08:30 - 17:00 uur

Dienstverlening Werk & Inkomen coronavirus

Nu we te maken hebben met de gevolgen van het coronavirus gaat de dienstverlening van Werk en Inkomen zoveel mogelijk door. Tegelijkertijd willen we voorkomen dat het coronavirus verder wordt verspreid. Daarom volgen we de informatie en richtlijnen vanuit het RIVM en de Rijksoverheid. Hieronder leest u wat dat voor u betekent. 

Afspraken

  • Neem contact op via e-mail (naar uw contactpersoon) of via 013-542 89 79 voordat u langskomt.
    Ook geplande afspraken en onderzoeken behandelen wij zoveel mogelijk telefonisch.
  • Heeft u documenten die u in moet leveren? Scan het document in (zorg dat de stukken goed leesbaar zijn) en mail het door naar uw contactpersoon. Als u niet kunt scannen, kunt u de documenten ook sturen naar: Burgemeester Brokxlaan 1680, 5041 DT Tilburg, ter attentie van uw contactpersoon. Als u geen verkoudheidsklachten of koorts heeft, kunt u de documenten ook afgeven aan de balie op datzelfde adres.

Training, traject, of sollicitatiegesprek

  • Als u bent uitgenodigd voor een training, traject of sollicitatiegesprek, dan krijgt u hierover bericht van uw contactpersoon. Als een training of traject niet doorgaat, heeft dat geen gevolgen voor uw uitkering.

Inkomstenverklaring

  • U kunt uw inkomstenverklaring met bijlagen inscannen en mailen naar inkomstenverklaringweni@tilburg.nl, opsturen naar Werk en Inkomen, Burgemeester Brokxlaan 1680, 5041 DT Tilburg óf afgeven aan de balie daar, als u geen verkoudheidsklachten of koorts heeft.

Afwijkende openingstijden

De balie van Werk & Inkomen is gesloten op:

  • dinsdag 8 december 2020 vanaf 14.00 uur
  • vrijdag 25 december 2020, 1e Kerstdag
  • vrijdag 1 januari 2021, Nieuwjaarsdag