Melding maken
Verlichting in uw straat kapot? Zwerfvuil? Verstopte riolering? Losse tegels? Een omgewaaide boom? Heeft u een initiatief, tips over uw buurt of wilt u een compliment geven? Maak een melding!
Melding maken
Online melden is eenvoudig!
Als u iets meldt, verwerkt de gemeente uw melding op werkdagen tussen 8:00 en 18:00 uur. Vult u alstublieft uw e-mailadres en telefoonnummer in. Dan kunnen wij contact met u opnemen voor meer informatie of voor de afhandeling van uw melding.
Maakt u vaak een melding? U kunt ook gebruik maken van de Fixi app. Download de gratis app op uw smartphone. Uw meldingen komen rechtstreeks bij de gemeente binnen. Foto's kunnen eenvoudig worden meegestuurd.
Gemeente Tilburg werkt voor de afhandeling van meldingen in de openbare ruimte soms met externe aannemers. Uw gegevens worden door de externe aannemers alleen gebruikt om u op de hoogte te houden van de status van uw melding. En mocht dat nodig zijn, om contact met u op te nemen voor meer informatie.
Melden bij andere organisaties
- Voor meningsverschillen met of overlast van de buren, neemt u contact op met Buurtbemiddeling
- Overlast van geur, geluid, trillingen en stof van bedrijven kunt u melden bij Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB). Hiervoor belt u de MilieuKlachtenCentrale 073 681 28 21 (24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar)
- Voor meldingen van discriminatie kunt u terecht bij antidiscriminatiebureau Radar 013 820 02 12.
Spoedgeval na 18:00 uur of in het weekend?
Neem contact op met de politie, telefoon: 0900 88 44. Ziet u illegaal gedumpte drugs, chemisch afval of olie, bel dan ook de politie. Voor een spoedgeval met betrekking tot de riolering belt u met rioleringsbedrijf Rions: 013 204 04 70.
Ideeën over een schoon en veilig Tilburg
Wilt u meedenken en meepraten over onze stad? Tot 30 november kan dat online via www.tilburgingesprek.nl.
Gebruik openbare ruimte melden
Wilt u iets plaatsen op openbare grond voor bouw- of sloopwerkzaamheden? Gebruik dan het formulier gebruik openbare ruimte.
Geluidsoverlast bij evenementen
Bij overlast van evenementen neemt u contact op met de MilieuKlachtenCentrale via telefoonnummer 073 681 28 21 (24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar). De MilieuKlachtenCentrale geeft uw melding door aan de gemeente. Bij een groot evenement (bv. kermis) wordt uw melding doorgegeven aan de medewerkers die geluidsmetingen uitvoeren. Bij een klein evenement neemt de gemeente uw melding de volgende werkdag in behandeling. Is het evenement al afgelopen en wilt u hiervan toch een melding maken? Doe dit dan digitaal
Gevonden en verloren voorwerpen
Iets gevonden of verloren? Meld het via de website www.verlorenofgevonden.nl.
Fiets gevonden? Van gevonden fietsen kunt u geen eigenaar worden. Laat de fiets staan op de plek waar u hem aangetroffen heeft en maak online een melding. De gemeente gaat ermee aan de slag.
Fraude uitkering melden
Denkt u dat iemand ten onrechte gebruik maakt van een uitkering? Maak dan een fraudemelding
Zorgfraude melden
Vermoedens van vervalsing van zorgovereenkomsten, het bewust sturen van verkeerde rekeningen of het onterecht gebruik van een persoonsgebonden budget kunt melden bij het Meldpunt zorg