Melding maken

Verlichting in uw straat kapot? Zwerfvuil? Verstopte riolering? Losse tegels? Een omgewaaide boom? Heeft u een initiatief, tips over uw buurt of wilt u een compliment geven? Maak een melding!

Melding maken openbare ruimte

Online melden is eenvoudig!

Melding maken

Als u iets meldt, verwerkt de gemeente uw melding op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur. Vult u alstublieft uw e-mailadres en telefoonnummer in. Dan kunnen wij contact met u opnemen voor meer informatie of voor de afhandeling van uw melding.

Maakt u vaak een melding? U kunt ook gebruik maken van de Fixi app. Download de gratis app op uw smartphone. Uw meldingen komen rechtstreeks bij de gemeente binnen. Foto's kunnen eenvoudig worden meegestuurd.

Gemeente Tilburg werkt voor de afhandeling van meldingen in de openbare ruimte soms met externe aannemers. Uw gegevens worden door de externe aannemers alleen gebruikt om u op de hoogte te houden van de status van uw melding. En mocht dat nodig zijn, om contact met u op te nemen voor meer informatie.

Melden bij andere organisaties

Spoedgeval na 17:00 uur of in het weekend?

Neem contact op met de politie, telefoon: 0900 88 44. Ziet u illegaal gedumpte drugs, chemisch afval of olie, bel dan ook de politie. Voor een spoedgeval met betrekking tot de riolering belt u met rioleringsbedrijf Rions: 013 204 04 70. 

Gebruik openbare ruimte melden

Wilt u iets plaatsen op openbare grond voor bouw- of sloopwerkzaamheden? Gebruik dan het formulier gebruik openbare ruimte.

Geluidsoverlast van horeca of evenementen

Bij geluidsoverlast van de horeca neemt u contact op met de MilieuKlachtenCentrale via telefoonnummer 073 681 28 21 (24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar). De MilieuKlachtenCentrale geeft uw melding door aan de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB).
Evenementen kunnen overlast veroorzaken bijvoorbeeld door geluid of verkeer. In die gevallen is het evenement verplicht om zelf een klachtenlijn te organiseren en een bewonersbrief rond te sturen. De klachtenlijn vindt u ook op de evenementenkalender. Heeft u vragen of opmerkingen over het evenement dan kunt u de klachtenlijn van de organisatie bellen of appen.
Geen klachtenlijn beschikbaar en is het evenement nog aan de gang? Neem contact op met de MilieuKlachtenCentrale via telefoonnummer 073 681 28 21 (24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar). Bij een groot evenement zijn toezichthouders van de gemeente aanwezig die geluidsmetingen uitvoeren. Bij een klein evenement neemt de gemeente uw melding de volgende werkdag in behandeling. Is het evenement al afgelopen en wilt u hiervan toch een melding maken? Doe dit dan digitaal

Gevonden en verloren voorwerpen

Iets gevonden of verloren? Meld het via de website www.verlorenofgevonden.nl.

Fiets gevonden? Van gevonden fietsen kunt u geen eigenaar worden. Laat de fiets staan op de plek waar u hem aangetroffen heeft en maak online een melding. De gemeente gaat ermee aan de slag.

Overlast in buitengebied

Bij overlast in het buitengebied kunt u contact opnemen met het SSiB via 0900 996 54 32. Het SSiB ziet erop toe dat het milieu niet te zwaar belast wordt en treedt op bij overtredingen (bv. wildcrossen, verbranden, dumpen van afval).

Fraude uitkering melden

Denkt u dat iemand ten onrechte gebruik maakt van een uitkering? Maak dan een fraudemelding

Zorgfraude melden

Vermoedens van vervalsing van zorgovereenkomsten, het bewust sturen van verkeerde rekeningen of het onterecht gebruik van een persoonsgebonden budget kunt melden bij het Meldpunt zorg