U bevindt zich op:Inwoners /Belastingen / MijnOverheid

MijnOverheid Berichtenbox

Sinds 2016 biedt gemeente Tilburg haar inwoners de aanslag gemeentelijke belastingen ook digitaal aan, via de Berichtenbox van MijnOverheid. Inwoners ontvangen de aanslag dan niet meer via de post. Hiermee wil de gemeente de digitale dienstverlening aan haar inwoners vergroten.

Aanslag digitaal ontvangen

U ontvangt de aanslag in de Berichtenbox als u via MijnOverheid hebt aangegeven dat u berichten van de gemeente digitaal wil ontvangen. U krijgt een e-mail als er een nieuw bericht in uw Berichtenbox is. De berichten blijven onbeperkt bewaard, tenzij u deze zelf verwijdert. U kunt uw e-mailadres wijzigen onder 'Instellingen', 'Accountgegevens wijzigen'.

De Berichtenbox is uw persoonlijke, beveiligde postbus voor digitale berichten van de overheid. MijnOverheid is een persoonlijke website voor overheidszaken. De aanslag gemeentelijke belastingen wordt niet naar uw e-mailadres gestuurd. E-mail is daar niet betrouwbaar en veilig genoeg voor. Om de aanslag volgend jaar weer op papier te ontvangen, zet u onder 'Instellingen' bij 'Gemeenten' het vinkje uit.

Wilt u meer weten over de voordelen en werking van de Berichtenbox? Kijk dan op MijnOverheid.

FiNBOX gestopt

Een aantal inwoners ontving de aanslag via FiNBOX, een onderdeel van internetbankieren. FiNBOX is per 1 januari 2016 vervallen. Om de aanslag opnieuw digitaal te ontvangen, maar dan in de Berichtenbox, moet u zich registeren op MijnOverheid.