Tilburg heeft een mooi aanbod van evenementen. Elk jaar zijn er in Tilburg maar liefst 450 evenementen en festiviteiten. Van buurtfeesten en straatspeeldagen tot hele grote evenementen zoals de Kermis, Carnaval, Ten Miles en Meimarkt. Voor een goede organisatie en een veilig verloop heeft de gemeente regels opgesteld.
Bij overlast belt u de MilieuKlachtenCentrale via 073-681 28 21 (24/7 bereikbaar). Zij geven uw melding door aan de gemeente. Bij een groot evenement (bijvoorbeeld kermis) gaat uw melding naar medewerkers die geluidsmetingen uitvoeren. Bij een klein evenement neemt de gemeente uw melding de volgende werkdag in behandeling. Is het evenement al afgelopen en wilt u overlast alsnog doorgeven, dan kunt u digitaal een Melding maken.
Ieder jaar vóór 1 januari wordt de evenementenkalender vastgesteld. Zo weet iedereen welke evenementen er in het komend jaar plaatsvinden (mits de vergunning wordt afgegeven). De kalender kan door het jaar heen wijzigen. Evenementen kunnen niet doorgaan of erbij komen.
Bekijk de evenementenkalender 2024.
Vergunningen worden bekend gemaakt op Overheid.nl en via de gemeentelijke media. Liefst minimaal 4 weken voor het evenement begint. Zoek verleende vergunningen op Overheid.nl (zoek op evenementenvergunning, gemeente Tilburg).
Wilt u in Tilburg een evenement organiseren? Dan vindt u alle informatie die u nodig heeft in de nota Prettig Geregeld of lees verder onder een evenement organiseren.
Ga naar het Bestuurs Informatie Systeem (BIS) voor uitgebreide informatie over het evenementenbeleid.
Deze browser wordt niet meer ondersteund.
Een recente versie van Microsoft Edge, Chrome of Firefox.